четвъртък, 20 юни 2013 г.
30 ТЕМА Продуктова, ценова и рекламна стратегия на фирмата.
30 ТЕМА
Продуктова, ценова и рекламна стратегия на фирмата.
Продуктовата (бизнес) стратегия включва правила за вземането на управленски решения за постигане на желаните цели в бизнеса.Тези решения са свързани с насоките за развитие на производството на стоки и услуги. Първата методическа крачка, с която започва съставянето на продуктовата стратегия е избора на мисия на стопанската система. Продуктовата стратегия засяга стратегически цели свързани с производството на определен продукт или услуга, или цялата продуктова линия. При разработване на продуктова стратегия трябва да се установят: състоянието на тенденциите в пазарното търсене на продукти. Възможност за увеличаване на производството му. Заплахите той да бъде изместен от пазара. Конкурентоспособността на продукта се установява според значението на факторите: пазарен дял, рентабилност, конкурентна цена и качество, информация за клиентите и пазарите, качеството на организацията на управлението. От тук се вижда, че е потребно внимателно проучване на възможностите да се привлекат нови клиенти и купувачи за да се осигури реално разширяване на пазарния дял. Търсят се възможности за интеграция и за реклама по правило продуктовата стратегия се свързва с един продукт. Продуктовата стратегия акцентира върху I-начина, по който стопанската система възнамерява да се конкурира във всяко отделно пространство: начина по който произведения продукт ще се съчетава с останалите производствените дейности; -начина за контрол върху разпределяне на ресурсите в рамките на всяко производство. В своята борба стопанските системи използват различни комбинации от офанзивни, дефанзивни и функционални действия за да достигнат целите си и се справят с конкурентните сили. Видовете продуктови стратегии се свеждат до три вида: 1-Стремеж към лидерство и снижаване стойността на продукцията; 2-Разграничаване на собствения продукт от продукта на конкурентите. 3-Концентрация на върху тясна пазарна ниша. Ценовата стратегия зависи от целите, които си е поставила фирмата. Ценовата стратегия е отговор на въпроса по какъв начин, с помощта на какви управленски мерки и усилия ще бъдат постигнати тези цели при ефективно използване на цените като водещ маркетингов инструмент. Стратегически похвати и начмини за постигане на фирмените цели. Особено ценовите решения се променят в зависимост от конкурентността на пазара и съответните изменения на конкурентната ситуация в пазарното търсене и условия за реализация и др. Всички промени в пазарната среда и съответните отговори на фирмата означават промяна в ценовата стратегия. Ценовата фирмена политика е много силен инструмент. Ценовата политика е много силен инструмент. Установяване на ценови равнища и промените в цените могат да бъдат използвани в много посоки и за постигането на различни цели. В зависимост от това съществуват различни видове ценови стратегии. Те са класифицирани като определящ фактор за избор на ценова стратегия. На основата на този критерий са разработени следните по-важни стратегии: стратегия на ценовия лидер, агресивна стратегия на последователя, на пазарната ниша. 2)Стоковите характеристики като фактор за определяне на ценовата стратегия. Ценовите стратегии са: стратегия за ценообразуване на нови продукти, ценова стратегия за усъвършенствани продукти, ценообразуване при стандартни изделия, ценообразуване при стъпаловидно ценообразуване, стратегия при изделие преференциална поръчка. 3)Ценови стратегии за стимулиране на потребителите. Стратегия за изоставяне на водача, разработване на специални цени, финансиране при ниска лихва, безплатен сервиз, гаранции. Рекламата е всяка платена форма за представяне на идеи, стоки, услуги или услуги от страна на определен спонсор. Рекламната стратегия е много важна част от стратегическото управление на една организация. Рекламата се предава на аудиторията чрез масмедията. Целта е да се промоцират стоки, услуги, идеи, проблеми и личности. Най-често използваните масмедии са телевизията, радио, вестници, списания, директна поща, каталози и др. Те дават възможност да се достигне до много хора също така позволява посланието да се повтаря многократно при нисък разход. Рекламната стратегия може да бъде така разчетена, че да фокусира вниманието на малък прецизно определен сегмент от населението. Но рекламната стратегия има своите ограничения. Рекламирането на един продукт увеличава неговата стойност, разходите за реклама, пресметнати за един адресат са ниски, но нейните абсолютни разходи са доста високи.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар